Rome

Grillo blasts Berlusconi and state channels for 'news bias'

M5S leader cites vote from blog readers

Grillo blasts Berlusconi and state channels for 'news bias'

Rome, June 5 - Both state-owned television network RAI3 and a channel owned by ex-premier Silvio Berlusconi were alleged to be among Italy's most biased Wednesday by political leader Beppe Grillo. The leader of the anti-establishment 5-Star Movement (M5S) said on his blog that his unofficial survey found that the most biased television news coverage was found at several Berlusconi-owned stations including TG4, as well as RAI3. Grillo, a former comic, asked readers of his blog to name who they considered most biased. Some 80,000 people responded. Grillo said his survey also found that readers judged Italy's worst talk-show hosts to include Bruno Vespa, Barbara D'Urso and Paolo Del Debbio.

Lascia il tuo commento

Condividi le tue opinioni su Gazzetta del Sud online

Caratteri rimanenti: 400

Le altre notizie

i più letti di oggi